August 24, 2011

I mean..... really? Really, really, really...???

How much can you actually stuff in food for bukak puasa during buffet...??

I'm so NOT a buffet lover...sebab aku tau aku tak makan byk ponnnn.....

Yesterday...was our 1st time buffet iftar....at Dewan Perdana. Of coz laaa mama belanja kan ( it's a yearly family event )....Kalo nak bayar sendiri mmg x lah...sbb memang raser sgt membazir sbb x makan byk pon...

The buffet cost about RM 52++ ( If i'm not mistaken ) Mahal tuh.....compared to the day before, iftar with my friends at Dancing Fish - BSC, it's only cost us about RM 36 per person. We had duck,  fish, daging goreng, kerabu mangga, the famous gulai pucuk paku, sambal terung...err, tak ingat other few dishes. And it cost us about less than RM 300 for 8 pax....Aaaa, murah kan. Sgt berpuas hati.......food sedap and price is affordable...

Ok laa, sebenarnya nak ckp pasal semalam....Aku mmg tak cukup suker makan buffet. Satu nak kena beratur amek food...

Masalahnyer....org yang senduk amek lauk nie pon tak henget....tak agak2....sampai 2, 3 ceduk...

Dalam hati aku...korang bleh abis ker amek byk2 nie kan....trus aku raser menyampah nak tunggu...sebab nafsu makan terlebih melampau dari yang sepatutnya...! Buat aku turn off sahaja....

Sepatutnya...bulan Ramadhan bulan penuh keinsafan dan bersederhana..... Buat kurang pahala puasa jer, kalo time ceduk makanan x reti nak menginsafi diri.....

End up aku tgk, byk jer left over food dalam pinggan masing2....As for me and Mr. mc Steamy...mmg x bleh blah makan byk....tak kose nak bgn2 lagi amek food. Yang amek awal2 tuh jer laaa abiskan...tak kose nak repeat2 lagi....siap share2 merasa. Aku raser food dier and dier raser food aku. Mmg rugi kalo bwk kitorg gie buffet nie...sebab x reti makan byk :P

Dan bulan puasa jugak org ckp ( entah saper orang itu ) syaitan kena kurung.... So time buka puasa, saper syaitan yang sebenarnya... ahhahahahaaaa

So patutnya....banned jer Ramadhan buffet dgn price yang melampau2 nie. Tak masuk akal....mmg satu pembaziran!


1 comments:

yezzaaa...correcto...

banned je ramadhan buffet ni...kadang-kadang sbb dah bayar mahal...manusia manusia ni kena laa hentam makan betul betul sbb kononnya nak berbaloi laa kan...tapi tak tau jam dah berdetik waktu isyak...

mahgrib ngan chef buffet...hampeh je