December 1, 2009

Nur Kasih - last episode.....it's a dissapointment

Rasernyer sumer org ternanti2 last episode Nur Kasih, yang jatuh pada hari raya qurban lepas...

Macam2 persoalan yang keluar....

Adam hidup ker mati...??
Jadi ker Aidil kawin ngan Nur..??
Issshhh...benci btol lah ngan Sara...

Yerr, aku pon tak terlepas nak tgk last episode....yang best sebab tgk kat kampung. Awal2 dah ckp tak nak kuar beraya...sbb Nur Kasih punya pasal.

So pukul 9, kitaorg sumer dah standby depan TV...Paling best, ader 3 family tengah datang beraya.....so mmg diaorg pun layan Nur Kasih jugak...so sudahnyer, sumer TV kat umah tuh bukak...TV kat dapur untuk bibik, kat hall untuk kitaorg, kat atas....entah tak sure plak saper yang layan...ahahahaaa

Paling syiok....aku raser dah macam tgk bola dah...sumer bersorak, biler tau Adam hidup lagi...sibuk bertepuk2....adoi laaaa....kalo aku boleh capture moment tuh, mmg lawakkkksss lerrr...sumer org bersorak2, tgk drama...boleh..??

Mmg excited lah...layan drama sampai cam gitu skali...

Tapi dalam seronok2 tuh....aku cuba mencari impact climax dalam citer nie.... zero lah..aku frust

Episode2 sebelum nie...dah lah mmg dragging. Tapi untuk last episode...nampak sgt nak compactkan sumer ending dalam 40min punya cerita. Dengan conflict Aidil untuk pologami, padah balasan yang kena kat Sara....and even nak tau Aidil hidup lagi ker tak...lama sgt...Lagi 20 min cerita tuh nak abis, Adam tak diketemukan dengan Noor lagi.... so takkan jumpa terus abis, giler laaa tak feel, sgt anti climax...... Part nak jumpa tuh pun susah sgt...nak buat jugak ala2 style hindustan....dari rumah ker stesen keretapi. Last2 jumpa dalam keretapi jer..boleh...???

Tau laaa...nak drag..nak bagi suspend...tapi lama sgt suspend dier...and on last episode plak tuh.... aku expect untuk tgk moment Adam and Nur...finally happy living together... 30 min cerita...conflict cerita Sara plak...tau2 dah 3 bulan kemudian...tah cam tak besstt..feel dier cam ader citer panjang lagi, tapi nak kena compactkan sebab dah last episode..

Aku nak tgk Adam ngan Nur laaahhh....

Entah, aku raser biler recall2 balik....scene Katrina mati, scene Sara kena kontoi, scene Adam tunggu Nur...lagi terkesan di hati aku....dari last scene yang jumpa dalam keretapi...

Bagi aku....last epsiode yang sgt anti climax, and aku frust naper ending dier cam tak terkesan di hati aku langsung.... hummmmm, agak frust jugak lah...

2 comments:

Sama la..along pun rasa macam tertipu je ngan finale anti climax tu. Cis, jenuh je dok carok blog orang cite Nur Kasih ni..sebab x tengok dari awal. Memang patut dia stresskan more on Adam and Nur...and also Aidil and Liya. Hal Sarah tu takyah panjang lebarkan...buat dosa aku je asyik mencarutkan minah tu..muahahahaha..

adui laa ko nih...drama pun sampai frust2 eheheh ape laa...

tapi ye kot, mak aku sume kat umah raya ari tu khusyuk gile ngan makcik2 aku...tapi sbb aku tengok last episod je, so lagi laa tak tau pekebenda...alih2 dah abis...

langsung tak terkesan...lagi hampeh