January 7, 2005

The One With Maton Story.....

Hahahahaa.....True storyy....So funnieeee...!!

Happened to read Maiz blog. Suddenly terpandang one wedding picture on her blog. The name written was Bob & Maton

Me : Ehhh....nama macam kenal jerrr. Maiz nie maton budak MMU ker..... ?
Maiz : Aaa'ahhh. Dier kawin ngan sepupu aku..
Me : Laaaa...yer ker. Ooo aku kenal laa budak nie....ehehehhee :P

Terus teringat kisah lama. The story begins....

This thing happens 5 or 6 years back when i'm in MMU - Malacca campus. My X happened to live satu taman with this girl. So, from there maybe my X ader affair with this girl....but i'm not sure...and malas nak amik tau...sebab i thought he's just flirting around

Then one day, while i'm having lunch with my X, it happened that maton was there... I think she tapau her food. While eating i perasan yg maton asik tersengih2 ngan mamat nie. Mamat nie pon dah macam ulat bulu, dah tak leh dok diam . Si maton asik pandang jer.... pas tuh sengih

I tanya my X

Me : U kenal ker minah tuh..?
X : Kenal cam gitu jer
Me : Asal minah tuh sengih semacam. Cam ader something jer... ( i can smell something fishy )
X : Entah...
Me : Ok fine..

Hmmm..lantak laaaa malas aku nak amik tau. Lantak korang laaaaa.

I didn't care more or less....sebab ingat my X just nak main2 jer..for fun

Then when we all were transferred to MMU - cyberjaya campus, I thought kisah maton pun dah berkubur...... in malacca. However....

It happened, one day I had a big fight with my X. The reason....can't remember. But I managed to chat with one of my fren
So...terbongkar laaaa rahsia yg my X mmg ader scandal ngan maton.

Cissss.....mati2 aku ingat mamat nie takder aper ngan maton

Me : Btol ker nie..
Fren : Btol. Aku ader nampak gak dier chat ngan maton
Me : Oooo...yer ker. Alaarr chat jer...aper kisah
Fren : Tapi dier pernah jemput ( or hantar ) maton to puduraya
Me : Haaaa...btol ker ..?
Fren : Tak laaa bukan aper. Ader kawan aku mmg minat kat maton. Mamat nie dah ader ko. Asal dier nak maton gak..? Tak fair laaa cam tuh...
Me : Hmmm. Ok

Ko ingat aku bodoh yer....kalau aku tanya kengkawan ko tak ader saper yang nak mengaku kan.... Ok takper....Aku aku cari bukti

So kerja2 mencari bukti pon bermulaaaa....

Aku pon bekerja keras laaa nak heck mamat nie punyer YM password.... Satu hari suntuk mencari.....My housemate kuar, dah balik, dah tido......bangun balik.....I still on my pc....pecah kepala nak heck password..

Akhirnyaaaaaa.........aku berjaya.

So aper lagi....berjaya laaa aku mencari bahan2 bukti. All the e-mails and chatting archive......mmg sah2 laaa mamat nie ader fair...... . I print out the e-mails and save dlm disket lagi....hehehee

Ko nak tipu aper....bukti sumer dah ader.... aper citer..?

So it happened i logged in YM as my X id.... And maton was online.... So kerja penyamaran pon bermula....

At first maton was OK, tapi lama2 she was a bit suspicious.... Maybe sebab i tanya banyak sangat soalan pasal my X .....

Maton : Nie saper nie..?
X id : Aler.... peminat u laaa
Maton : Alerrr saper nie...?
X id : Aler...ader laaaa
Maton : Nie kak apit ek..?
X id : Huh....saper tuh...

So, it happend that I went to toilet to freshen up....

Maton : Alerrr....cakap laaa btol2. Nie apit kan..?
X id : Aa'aah apit. Jap ek... dier dlm toilet....

While I was in the toilet...my housemate actually chatting with her..reply her msg

Me : Weeii...nie pesal ko tulis cam nie nie.. ???!!!
Hmate : Ler.... aku balas laaaa....Dier panggil2 ko
Me : Ooooiii.....aku tgh cakap ngan maton laaaaaaaaaaaaaaaa....Menyamar jadi mamat tuh. Pesaallll laaaa ko gatal tangan nak reply msg dier
Hmate : Laaaaaa....yer kerr. Aku ingat saper. Aku tgk dier panggil2 ko..ko tak jawab. Aku reply kan laaaaa
Me : Yer aaaaa..... Dah Kantoiiii. Puas laaa aku menyamar...

Hahahahaa.....Memang kelakar gilerrrr.. Penat jer aku goreng cerita....Last2 kantoii...hahahahhahhh

So then , I pon berterus terang ngan maton. Who am i really is.... Told her that I already know what really happen between her n my X.....and I already have the evidence. Tapi dier tak nak mengaku...... b*****t laaaaaaa

Then later, I met my X.....passed the print out paper .... and then i blahhhhh

Ko tak yah nak citer aper2.... aku dah ader bukti...Ko bleh gie mampossss.....
Bukan laaa jeles sangat pon.... kalo ko dah ader pompuan lain ko blah laaa kan....ko nak simpan aku lagi wat aper...?? Jgn nak menyusah hidup akuu.....

So...there it goes.... Biler pikir2 balik memang kelakar...bab yang kena kantoi tuh laaaaaa!!!Mmg tak leh lupa....hihihihih. Lawak gilerrrr

What really happend to Maton n my X after that incident......I really tak amik tau....

But now... I'm happily married, Maton pon.... And I think my X pon dah kawin kot ...... hahahahhahahahah

Semoga kalian sumer berbahagiaa.......

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Happy Newly Weds... to my beloved fren Naza and Mat Noor.

Mereka selamat diijabkabulkan hari ini - 07.01.2005 di rumah pengatin perempuan di Melaka selepas Asar tadi. Alhamdulillah.....

Semoga korang berbahagia dan tabahlah menempuhi gelombang perkahwinan. There's a long way to go...... Life won't be same after this.... Enjoy it while you can...

Will be there at their wedding reception tomorrow at Melaka with hubby, granny and mama. Mama kater wo ( my granny ) nak ikut sekali since....it happend to be that my granny and Naza's parent were at the same group during their tour to Sarawak....

Hehheee....wat's a small world.

Will update their wedding pic in my blog soon ... and plan to have some surprise for them. Insyaallah......

0 comments: