November 3, 2010

Where's ur manners Malaysian...??

I'm not a racist.... and I don't suggest any racism here...

But yesterday, I'm stuck in the middle between a Chinese lady and an European guy. And this incident happened while we're queuing nak beli ayam kat Tesco...boleh tak..?

And yes...we're queuing to take turn menunggu ayam yang dibeli disiang ( cut into small pieces )

So then it came to my turn.... behind me is the European guy.....Sedang tekun aku memerhati tengok camner mamat tuh siang ayam ngan bersungguh2...then came this one Chinese lady standing in front of me.

Then, this European guy said :

Guy : Excuse, there a line here
Lady : So what...? ( With her unpleasant face, doing innocent face )

After a while, another worker open other counter in front of her ( since it's quite a long queue ) Without hesitance, she quickly grab a chicken and gave it to that guy

Guy : Ooiittt, can't u see...people are queuing here. You just can't cut into a line just like that
Lady : Then why are you waiting there, standing...? Give your chicken to him laaaa ( with annoying voice )
Guy : WTF...?? It call manners..!!! In Europen, we call that manners...
Lady : So what, this is MALAYSIA...!! Then just go back to stupid European...blah, blah, blah....and walked away

And while there were talking like this.... I'm stucked in the middle, yesss in the middle...Bleh imagine tak cemaner perasaan kat situ....

To comfort that European guy...he's too pissed off with that lady. To talked to that lady...errrr, aku tgk muka dier pon aku raser nak sepaaakkk jer kan.. mmg kiasu..!!! Kau ingat, kau sorang ajer ker nak cepat...?? Orang lain tak nak cepat jugak ker...?


" So what, this is MALAYSIA " ..... so are you saying that MALAYSIAN are all rude like you...? MALAYSIAN don't have manners...?


I just stood there in silence waiting for my chicken and walked away...... with frustration and shamed...

7 comments:

erggghhh kalau aku ada kat sana, aku sound pompuan tu balik kot...just because you are rude...doesnt mean that all malaysians are rude and have no manners...

gila uncivilized dowh orang2 camni, ada ramai la malaysians camni regardless they are malays, chinese or indians....kiasu gila...kurang ajar satu halll

Ko tgk muka dier....mmg cam cibai tau...sgt2...

OMG!! Rude giller. Kalau along ada situ, maybe along akan join mamat tu sound minah tu. Maybe, sebab kemungkinan besar along akan terkujat sesangat sampai tak terkata apa.

aku for sure akan sound pompuan cina tu and ckp.. not All malaysian rude like you lah!!.. u give bad name to malaysian.

aku jugak akan apologize to the guy ( tak kira la dia mat saleh ka, local ka ) but if hes an outsider, will tell him, this is an example of bad malaysian., but not all like that.

stupid bongok sey pompuan tuh..

huh?! sangat menakutkan pengalaman ko nih... nak beli ayam je pun...

kurang asam punye nyonya, membusukkan nama Malaysian jek..

Laporan mangsa : Saya telah cuba untuk meleraikan mereka, tetapi suara saya tidak kedengaran disebabkan mereka telah bertelagah macam anjing dan kucing. Keadaan ketika itu berlaku dengan sangat pantas dan penuh choas.

Ayam di depan, anjing dan kucing di kiri kanan saya. Saya keliru...

Chinese lady mmg selalu macam sial...jarang aa nak jumpa yg manners...selalu macam sial...

::Aku:: bkn racist...tapi aku mmg tension lama dah ngan pompuan cina ni...tambah2 kat penang ni...lagi sakit hati...dia ingat penang tu dia punya kaa...pi mampos laa sial

bkn semua org...ada segelintir...tapi tension tetap tension...

p/s: dah laa suka maki2 org jerit2 dalam bahasa cina...potong lidah tu baru tau...siau