October 23, 2012

Drama Bersiri Adam & Hawa ...

Ok...aku terjebak tgk citer ini. Tatkala org dah tgk episod ke 30...aku baru terhegeh2 nak setat!


So, last weekend aku pulun tgk citer ini online back2back.  So saper2 yg nak tgk boleh cek it out link nie: http://dramaonlineuntukanda.blogspot.com/

Sehingga hari nie aku dah dah tgk sampai episode 32.

Dan aku agak kecewa dengan watak Ain Hawani.....aku cuba nak paham apa yg cuba disampaikan oleh pengarah untuk watak Ain nie...

Awal2 cerita...Ain digambarkan sebagai seorang wanita yang ada cita2 tinggi, ada matlamat. Ain berjaya melanjutkan pelajaran ke luar negara, sambung buat Master and then berjaya jadi pensyarah...

Pendek kata dier well educated!

Tapi aku tak paham...kenapa Ain agak bodoh taknak make herself clear about her own status. Boleh selama 8 tahun, Ain sendiri tak tau apa status dia - bini org or single? And tak amek kisah nak tau...hidup dalam berteka teki. At the same time bagi hope dekat Johan...? Apakah kannnn? Sibuk ckp pasal nak move on...the only thing she good at is running away!

Next...Ain pergi Umrah...dgn niat supaya Allah bagi petunjuk dan hidayah.... Ok, terang2 Allah dah ketemukan Ain and Adam kat tanah suci....so petunjuk apa lagi yang dier nak,,,? Kalo camtuh takyah laaa penat2 berdoa...sebab end up ikut kata hati Ain jugak...walaupun terang2an Allah dah bg hidayah..

Sound like aku agak emo jer.....tak lah emo...kecewa...sebab aku tak paham kenapa watak dier mcm tuh....

" Ain Hawani seorang perempuan yang ada matlamat dalam hidup and well educated tapi bodoh dan keras hati....??? "

Owh lagi satu, pasal Che' Ted....benci giler ngan Adam kannnn, tapi tak dihumban plak teddy bear tuh. Dipeluk2 lagi ada...so apakahhhh...?? Kadang rasa cam tertipu dan diperbodoh2 kan!

Mmg laaa cliche cerita nie - end up Ain lembut hati jugak. Nak tunjukkan lah Adam mmg lelaki yang sgt mulia sebab sanggup menunggu cinta dari Ain....hummmmmmm.

Move on people....!!!

Tuh pasal laaa jadi drama kan...berjela2 and dragging..heheee. No offense to peminat2 tegar A&H....
Cuma watak Ain agak tak jive....kesimpulan yg aku buat " pandai tapi bodoh!"

Itu jer laaa yang tak puas hati. Lain sumer okay. Again....no offense people :P



0 comments: