September 24, 2012

Good news. Alhamdulillah ... :)

By the time I wrote this, I'm already into my 27 weeks of pregnancy :) .... Alhamdulillah syukur

Babymooning 2012 - Bali. 1st Anniversary and 23rd weeks of pregnancy
 Bukan nak surprise ker haper...takder masa nak update ler....sedar2 dah nak masuk end of 2nd trimester.

So far Alhamdulillah, my pregnancy went smoothly like last time. No morning sickness, mual2, loya2, pening etc....Selera makan pon mcm normal, basically boleh belasah jer makan apa...

Syukur sangat2..sebab tak sangka boleh conceive in less then 1 year. Yer laaa, time Fayyadh dulu bukan main lama nak tunggu....Alhamdulillah, rezeki kan

Early this year, dah agak risau....sebab period agak delay for the first quarter. Dah macam lari2 date dier...so camner nak tgk time subur kan, sebab asik tak consistence...tp lantakkan jer laaa, as long as period..dari tak period langsung like last time.

So for that month....mmg dah delay about 7 days. Malas nak stress tak pasal2...ingatkan nak check bila dah delayed 10 days. But then one day, while looking at my tummy.. this little ahli nujum said to me " Ummi, Fayyadh raser dalam perut ummi nie ada baby lah "....

Ahahahaaa, malas nak mengharap apa2...I just senyum and jawab " Yer ker Fayyadh ? " Fayyadh pon senyum jer. Dalam hati dah bunga2...tp malas nak harap apa2...yer lahh a few previous month dah mmg delay....so biarkan jer laaa kan. Malas nak layan perasaan. Told McSteamy about this....yg Fayyadh cakap ada baby dalam perut....dier pon sengih2 jer.....

So next morning, wake up as usual to go to office. Saja gatal nak pergi pee on the stick ( kebetulan mmg ada extra simpan )....and to my surprise, I saw the 2 lines! Agak terkemam, terkesima semua ada... I didn't woke up the boys.....

Senyap2 I turun bawah....bring the stick sambil layan a cup of nescafe..... sambil melayan perasaan sorang2 tgk the stick....mcm tak percaya this is happening! Setelah menyedarkan diri dan mengakui yang this is happening, I broke the news to McSteamy and Fayyadh. He was so happy.... Fayyadh lagi lah excited!....But awal2 ckp nak baby boy

So we went to the clinic to make further confirmation.....and at that moment I'm already 5 weeks pregnant.. :)

Breaking the news...!
Thank you, Allah.....syukur :). Permudahkan lah semuanya.....

0 comments: