June 21, 2011

KL Gangster

Gie tgk KL Gangster dgn bf wa yang sgt tak gangster... ahahahhahaaa :P

*****************************************

Well....ia tidak laa mengecewakan.






Good directing from Syamsul, and I hope Syamsul just stay as director jer laa. Sebab cleary....it's getting better. Bab berlakon....Syamsul sgt out okay. Kepoyoan terserlah..... sebab mmg aku x der nampak dier belasah orang pon. Cakap jer berdekah2..last2 pakai pistol jer. Sgt tak gangster..!!

Dialog..ckp cam gangster..wa lu wa lu....kejap cakap cam cina, kejap2 kang dengar cam bunyi bai mamak plak. Tp mmg agak pelik...hahahhaa. Just compare kan dgn lakonan Dragon ( Korie ) cakap gangster...wa lu wa lu...okay jer. Takder plak terkeluar bahasa baku, or bunyi pelik.. hahahaha

Biler aku tgk scene Shark ( Syamsul ) ckp byk, nak jer rasernyer aku tepok dahi dier... " Ko bleh ckp btol2 sket tak..?? Ko kasi potong stim laaa aku nak layan citer nie "...

Bagi aku watak yang paling berjaya ialah Jai ( Adi Putra )...

Body language, facial expression, feel, pengucapan... PERFECTO...!! Tgk cara dier berlari, muka nak belasah orang, muka nak cari gado - mmg langsi..!! Aku hope dier bleh menang award untuk watak tuh..


Another charater is Ajip ( Sofi Jikan ). Nie pon satu charater yang mantap. Gangster yang kepala giler2.

Mungkin ramai tak kenal saper mamat nie. Aku raser dier seorang pelakon yang versatile. Sebelum nie bwk watak cam bodoh2 jer dalam Zombie Kampung Pisang . Dalam Kak Limah Balik Kampung dier jadi bomoh indon tuh...mmg lawak giler. Silap jer muka dier nie agak x commercial....kalo tak kompem dah lama jadi hero.

Dan jugak watak Fadil ( Zizan ). Mmg berjaya buat orang gelak...dengan character poyo2 cam Abang Long laa kunun tapi sebenarnya penakut... :P

Watak Malek ( Aaron Aziz ) bagi aku tak terkesan sgt. Watak Jai lagi terkesan. Entah kat mana silap...aku tak tau.... mungkin Aaron Aziz x sesuai jadi gangster, muka x ganasss langsung. Tapi mungkin juga since nak tunjuk watak Malek yang dah insaf...tuh pasal kena amek muka baik2.

Overall....character development cerita nie....dioalah dgn details. Means director tau macam maner nak sampaikan feel to the audience. Masalahnyer....director sendiri punya feel x sampai2 ( watak Shark lakonan Syamsul )

Story line...mmg agak anti climax. Kuar penjara, masuk balik penjara.. ( itupun ending dengan still image, ngan VO Malek ).Mcm tak sabar2 nak abiskan. Agak pelik. Ending yang tergantung.

Overall rating : 7/10. Mmg tak mengecewakan dan tidak juga rasa menyesal :)

ps : Zaman skarang maner lagi ader org nak tulis credit ngan font Merah. Tuh mmg agak turn off suda..hahaha :P

0 comments: