January 12, 2009

Been tagged by Fina..

Oitss...makcik. Aper aku nak citer nie....?? byk tuh...ok, let's start with..

Directions: Once you’ve been tagged, you have to write a blog/Facebook note with 16 random things, facts, habits or goals about you. At the end choose 16 people to be tagged, listing their names and why you chose them. Don’t forget to leave them a comment or tag them in your note to read this.

1. I have one younger brother, and our age gap is quite huge..10 years okay...i think my mom slipped and accident lahhh...but good for her laaa dapat sepasang kan

2. And biler dah agak lama takder adik....biler dapat adik mmg jeles giler aaa kan...( time tuh mmg raser heaven giler laaaa...all attention given to me lah kan ..ehehehe..just imagine dapat adik kecik umur 10 tahun...so, cam biasa lah biler dah dpt anak kecik, for sure my mom selalu beli baju untuk baby baru. Aku tersangat lah jeles nyer...sampai tahap aku gie gunting kecik2 baju adik aku yang baru tuh..One day my mom tanya, pesal baju baby kena gunting kecik2 nie..? Aku dgn selamba menjawab...tah, kena gigit semut kot..Aikk..my mom pelik, takkan semut gigit baju baru jer kan..?? baju lama semut tak gigit pun....ahahahahaaaa lawak lerr alasan tuh...ingat balik mmg tergelak lah...and time tuh jugak kena rotan ngan my dad kat tapak tangan..huhuuhuhh

3. During my kids days ( yer lah dah sorang2 kan takder geng )...i used to hang around with my cousin yang semuanya girls...we are so close until today...share stories and gossip2 gak..dulu maser kecik2, maner jer diaorg gie, sure angkut aku lah kan...sampai abah diaorg aku panggil abah jugak sampai sekarang...

4. Maser kecik2 dulu....sgt rapat ngan ayah. Ayah ajar basuh kasut sekolah, ikut ayah gie mancing, ayah ajak panjat bukit and ayah ajar main volleyball...Tuh pasal lah charater aku agak ganasss dan macam jantan sket...tgk jer laa gaya jalan aku sgt tak feminin laa kan. Ramai org cakap aku jalan cam gangster..!!

5. Dan sebab itu jugak lah, aku akan ingat sampai mati statement yang org cakap pasal aku...cam cute, lembut, ayu, sopan and sweet talker...which pada aku sgt laaa kontra ngan charater aku skng nie...And slalu nyer aku akan gelak besar, biler ader org ckp cam tuh...sbb klakar lah

6. Pernah layan movie and karaoke sensorang...bleh tak

7. Sangat geli ngan cicak dan specis2 yang seangkatan dengannya

8. Boleh makan telur mata kerbau...tapi tak suka makan yang kuning..slalu makan yang putih jer....and aku tak leh terima telur mata yang kuning dier tak masak...cair jerr..eiissh, aku geli. Tapi aku boleh makan telur separuh masak...hummmm pelik kan

9. I can say myself as a loyal lover....My past relationship..paling sekejap is 2years and paling lama 4 years...Aku boleh stay setia,setia,setia,sabar,sabar and sabar ngan perangai diaorg...tapi jgn buat sampai aku menyampah lah kan...Once aku dah menyampah, terus meletup...and babai

10. Nama fayyadh....Uzair fayyadh tuh aku dapat dalam mimpi maser mengandung 7 bulan. Seorang lelaki tua, berjubah putih ngan janggut putih yang panjang..datang dekat aku dan sebut nama Uzair. The next morning, bangun jer tido terus cari nama tuh dalam buku...and ader maksud plak nama tuh. Uzair means sahabat nabi and fayyadh means yang pemurah.

11. Not a friendly type of person...First impression, orang akan ingat aku nie sombong..Bukan sombong laaa...org yang tak kenal nie..susah sket aku nak mesra....tunggu aaa biler dah kenal kan..tgk aku cemaner

12. Susah nak dapat mimpi dalam tido....tapi biler dah mimpi akan mimpi yang pelik2. Pelik cam muka manusia, badan binatang lerr...pastuh pelik2 lagi lah

13. Sangat susah hati, kalau barang2 yang aku sgt suka hilang...even sebatang pen or pensel or brooch ...aku akan rasa tak best, cari merata2 dan cuba ingat balik kat mana aku letak. Selagi tak jumpa, raser tak senang lah..

14. Bercita - cita nak tulis novel...tapi tak tau lerr kan menjadi ker tak

15. Sangat suka buli fayyadh.....gigit peha dier laa(sbb sgt lah macam drumstik kan),smackdown ngan fayyadh and depangkan tangan dier and kiss kat leher dier...terjerit2 laaa fayyadh sampai nangis2..and paksa fayyadh cakap..." Please ummi, don't .....!"

16. Future planning....nak bukak cafe or catering business....mudah2..AMIN

Peerrggggggghhh....berjaya jugak aku memerah otak nak tulis nie...ahhhaaha

So now i want to tag.....

Along, Sity, Ila, Kak Rien, Xuheida, Hanna, Moon and Zalee... guud luck guys...ahahhaa

5 comments:

apa masalah kau ngan baju adik kau kan...isk isk isk....kesian adik kau babe...hahahaha..

bapak panjang weiii :P hahahaha
kene kretip thinking ni
hmm hmm hmmm

mak ai...16 perkara..banyak gak tu..nanti akan dipikirkan..

kelakarnya baca bab potong baju adik tu...aku pun ada buat palat kat adik2 jugak, tak terpikir nak gunting baju depa...setakat bagi makan tahi cicak ada la..hahahaha..sadis punya akak, betul x?

mak aiii byk nya...16...akan ku usaha kan la ek...

eheheh...bleh plaks gunting baju adik ko kecik2 ekekke...tak terpk plaks aku nak buat cenggitu eheh kretip kretip

tak tau laa nak merapu apa...mesti lama laa karang...tak siap2 lagi ahahha