March 3, 2008

Di mana aku...??

Dulu..dia lah syurga...Syurga yang dibina dengan ketulusan hati yang penuh dengan kasih sayang. Kasih sayang yang tak berbelah bahagi...... Dan aku sangkakan itulah syurga impian aku...

Tapi lama kelamaan, syurga itu pudar warna..hilang seri...Tiada lagi gelak tawa kemesraan...kelam..sunyi sesunyi sunyinyer....

Kini....syurga impian musnah, dan bertukar menjadi neraka....Aku tersiksa, menderita dan tekad untuk keluar dari neraka itu, dan aku berjaya keluar dari situ.....Tapi ada sesuatu yang masih mengikat ku di neraka itu

Nun di kejauhan sana...ada syurga yang lain menanti aku....Pintunya sudah terbuka luas untukku....siap terbentang dengan permaidani merah yang ditaburi dengan kelopak bunga mawar berwarna putih. Aku hanya boleh melihat keindahan syurga yang indah itu dari jauh....

Hendak melangkah masuk...banyak sungguh halangan dan rintangan di depan ku....Didepan itu penuh dengan duri tajam....sekali melangkah kedepan...nescaya tapak kaki berdarah tercucuk duri

Aku bukan lagi di neraka itu dan belum melangkah ke syurga itu....

Di mana aku...??

3 comments:

sekarang nampak syurgalah tempat baru lagi satu tu. belakang dah lama2 nanti jadi neraka lah pulak macam sekarang. pastu nampak lagi satu syurga konon lagi best. lepas pi nanti end up neraka jugak. pusing ikut situ la jadi. running is the easy way out but not always the best. fix the problem & make it better. this is real world. there is no such thing ideal world.wake up. ....not your friend

anonymus...wah wah wahhhh

Say wat ever you want to say lahhh....ahahahhaaaaaa

This is my life...hidup gue..suka atie lah nak wat aper kan...

From where i stand....to fix the problem will make it worst..so i decided to run away...at least it is the best way for me to find my happiness....no point to live if you are not happy of what you're getting...

Important things is - I learn from my mistake....

So ader issue ker...??

anonymous,
1. This lady dah wake up pun. that's why she knew what's hell and what's heaven.

2. What you mean by real world and ideal world? If you mean real world is like hell and ideal world is like a heaven, than you must be a supporter of hell-like world. Don't you belive in heaven-like world? If there's a hell, there must be a heaven. Right?

3. Fixing a hell to become a heaven is a possible job. But as God says in the Quran,"Aku takkan mengubah nasib sesuatu kaum selagi mereka tak mengubah nasib mereka sendiri." If a hell proud to be a hell and dont want to change to become a heaven, how the hell she can change it? It's not her job alone.

4. Yes, runnning is an easy way out. It's NOT ALWAYS the best. But sometimes, it's the best. At least she try to change nasibnya sendiri. And God will help orang yang cuba mengubah nasibnya sendiri.

5. Are you playing God? Knowing what will happen next? If you're a God, then give me your contact number. Aku akan menyembah kau and memohon doa daripada kau.

That's all folks! - Bugs Bunny