February 27, 2008

Reality check..!!

Kalau tengok drama - drama Melayu sekarang nie..memang tak lari ler dari watak - watak jahat - orang2 yang bz body, suka jaga tepi kain orang, dengki mendengki etc.... in real life memang ader pon orang2 cam nie..and watak diaorang lagi dashyat.... i'll tell u

Watak 1
Dier jenis orang yang suka bergossip....memang suka mencari cerita2 sensasi. Hidup dier nie, kalo tak ader citer2 sensasi nie...hidup dier sgt rimas. Takder benda nak digossipkan. So, sanggup laaa merata - rata mencari cerita2 gossip nie......Tanya orang tuh..tanya orang nie...semata2 nak tau pasal orang tuh.

Watak 2
Dier macam watak 1 jugak.....tapi dier tak mencari cerita...Tapi dier suka bercerita pasal orang lain....tah haper pasal tah. Takder benda lain yang nak diborakkan agaknya. Watak 1 ngan watak 2 nie memang boleh ler jadi kawan baik....sama2 suka bergossip pasal orang lain kan....suka jaga tepi kain orang....and menjaja lah citer tuh ke mana2 and bercerita lah kat semua orang... And yang paling best...depan kiter mulut manis jer...n buat2 baik jer depan kiter...rupanya nak korek cerita...sgt ler siotssss kann

Watak 3
Dier lebih kepada informer...spy lah kepada watak 1 tuh....Aper sebab dier sanggup buat macam tuh tak tau...sampai tahap boleh kenakan kawan balik....Senang betul orang nak beli maruah awak ek....

Aku tak paham lerr.....asal korang nie nak lagi complicated keadaan, benda nie dah susah, korang nak lagi susah2 kan kenapa..?? ...kenapa nak sibuk2 hal orang...aku ader menyusahkan idup korang ker ?? .... aku ader kaco hidup korang ker ?? aper yang aku dah buat kat korang, sampai korang sanggup wat macam nie...?? ....yang korang sibuk2 nak meyibukkan hal aku lagi wat aper..... puas ek, dapat citer hal2 orang cam nie...

Kenapa tak leh nak kasi aku idup senang...? Kenapa tak leh nak kasi aku idup bahagia.... Aper korang dapat, buat orang macam nie...??

7 comments:

Pit, reading your last few posts, aku macam dapat merasakan sesuatu...but it's not my place to ask, or to speculate..

About divorce, aku pun setuju. Kalau dah tak bahagia, kenapa nak seksakan diri memasing. Ahli keluarga aku pun ada macam ni jugak...dah takleh pandang muka memasing but still together konon for the children's sake. Padahal anak2 pun sengsara tengok ibu ayah depa miserable.

Dulu aku pernah pikir, kenapa ada org bercerai? Kenapa dulu sayang, sayang sangat2, tapi sekarang dah tak sayang? Ada sampai tahap benci. Then aku paham, manusia ni berubah. And sometimes the change that we go through takes us down a different path than our partner.

Apa2 pun Apit, aku doakan ko bahagia. Kalau tak sekarang, in the near future.

"salam "gigit pipi" utk Fayyadh.

sabar apit..mungkin ada rahmat disebalik kejadian..ko kene byk2 sabar k..fact of life mmg macam tu..akak harap ko tabahkan hati ko dalam menempuh segala dugaan yang Allah berikan..insyaallah mungkin akan jadi lebih baik pada masa yang akan datang..

Apit, i'm not so sure what it's all about but whatever it is...think wisely and mintak byk petunjuk dari Tuhan...try to find better solutions, BUT if you think you know what's best for u n yr kid, go ahead with the decision coz u will be the one who will go through it...bukan org2 lain spt watak 1/2/3 tu...

Time kita susah akan terserlahlah saper kwn dan saper lawan...take care...

apit, aku tak alami apa yg ko alami so aku rasa tak layak nak komn tentang tu...cuma kau harap ko tabahkan hati utk kehidupan ko dan fayyadh.

kelakar la. sometimes orang nak tunjuk care la kononnya. tapi pastu die gi menjaja citer. sampai satu tahap, takde sapa pun yang boleh dipercaya sebenarnya.

Ahahhahaaaaaa...

Along...thanks..One fine day, ko akan tau jugak.. Keep pray for me to be strong...

Kak Zana....aawwwww..dah ader blog tuh...ehehehee. Tq tq...

Mai & Ila....thanks for the toughts..really appreciate it

: Tuhan, tunjukkan lah jalan yang terbaik untuk diriku....dan permudahkan jalan itu...kerana aku yakin itulah kebahagian untuk diriku...AMIN :

To ceritawan...

Habis tuh nak wat cemaner... aahahahahaa :P