August 17, 2011

My Train Journey - Day 13

Pertaining to my entry pasal Minah Train previously....... other than that 2 other reason, satu lagi reason ialah aku suker tgk org....Suka perhatikan gelagat orang...

Entah kenapa ....?? Mungkin sebab aku suka membaca orang kot....


So I think I want to start a journal pasal naik train nie - So I'm introducing My Train Journey labels, starting from today - Day 13.

 Sebab rasernya experience tuhh x sama everyday...kan kan kan....So let's start....

Day 13....
Hari ini aku tiba agak lambat kt KL Sentral....As soon I reached the stairs the train already arrived. So I quickly walked toward the nearest coach.

Dah masuk lambat, kompem laaa kena berdiri kan. So I found a good spot for me to stand comfortably....

Not far from where I stand, there's a young girl in her 20's ( i think ) wearing blue navy baju kurung. I just looked at her..... As she take out a magazine from her bag, so do I opened my book and continue reading ( yesssss, I'm reading while standing ). Yerr, buku cerita sudah siap2 ku pegang ditangan...malas nak bawak2 kuar dari beg.

After a while, dgn selamba budak tuh duduk bawah sambil continue her reading......
Errrrrrrrrrrr....aku ter pause seketika. Yang pasti duduk sambil membaca lebih tenang dan selesa. How I wish I can just simply bend down and sit on the floor just like her.....tapi cam agak segan plak...nanti dikata tiru!

Ramai juga mata2 yang memerhati kan dier....Aku tak raser pelik pun, and I'm not judging her at all..! She find a way where she think she's most comfortable....Itu yang penting. Kaki tak sakit dan yang paling penting ialah keselesaan...!

Lantakkan sahaja dgn org2 yang memerhati. Pedulik lah kan....Dan dier masih dgn keselambaan dier....I tabik u laaa sis! :) Sangat selamba :)

Tak salah aku...dier turun at the same station as mine - Tasik Selatan. Sebaik sahaja melangkah keluar dari pintu...dier hilang entah kemana......

Apa2 pun...dier adalah sebab pertama aku mula menulis journal ini. Mungkin ada sesuatu di dalam dirinya...yang menarik perhatian ku. Kalo ada rezeki, mungkin kita berjumpa lagi di dalam train.... ( but, seriously, aku pon dah tak ingat muka dia cam ner... ahahahahahaa ) :P


0 comments: