October 12, 2010

Tragedi Oktober ....10.10.10 yang ngeri

Allahhuakhbar...!!

Tuh ajer yang aku mampu cakap, biler tgk org share all the videos pasal accident ngeri tuh kat FB..

Mmg sgt ngeri...mayat2 bergelimpangan cam tuh jer. Nampak badan dah takder kepala, nampak tangan yang tercabut, nampak darah, nampak isi perut....isshhh, scariee

Tapi tuh laaa, satu jer yang tak best..

Kenapa takder org nak amik kain, tutup or what so ever laaa kan...kesian mayat2 tuh semua...

Orang lalu lalang, sibuk nak amik gamba laaa, video laaa....and aku raser sgt tak baik...

MENGAIBKAN...!! Macam buat show plak....org sibuk nak amik gamba. Macam yang ditengok tuh bukan manusia, macam kucing kat tepi jalan jer...

Just imagine mayat2 tuh sumer is orang yang kiter kenal, or orang yang kiter sayang.......kenapa takder org tarik or angkat laaa diaorg letak tepi, letak kat tempat yang sepatutnya, or paling tidak pun tutup laaa dengan kain, surat khabar etc...

Ini tidak...dibiarkan jadi tontonan orang ramai. Bukan ker itu kire mengaibkan...

-----------------------------------------------

Im having this conversation with my dear friend..

Aku tanya dier kenapa takder orang angkat, letak elok2 ker aper ker...Sebab sah2 mayat tuh dah hancur, mati....takder kena mengena ngan forensik, cap jari or takut mendatangkan lebih parah or kecederaan.

Aku tanya dier, dier sanggup tak angkat....Dier ckp, dier tak sanggup...

Mungkin sebab itulah, ramai org tak berani angkat...geli, takut... Ooowwhh tapi amik video tuh sumer tak takut plak kan... :P



Tapi deep in down in my heart....atas dasar perikemanusiaan, aku raser aku sanggup. Aku just imagine, kalo org tuh adalah orang yang aku kenal....takkan aku nak biar cam tuh jer, cam bangkai kucing tepi jalan. Akan ku gagahi mengutip segala sisa daging,tangan or aper2 lah....


Seiously, aku raser aku sanggup...

Apa2 pun....semoga roh mereka dicucuri rahmat....Amin. Innalillah...



0 comments: