December 27, 2007

Kau siapa...??

Kau bukan Tuhan,
Tapi kenapa kau berlagak macam kau Maha hebat

Ko bukan Raja,
Tapi kenapa kau berlagak macam kau boleh takluki segala - galanya...

Kau bukan lah siapa - siapa sebenarnya,
Kau hanyalah seorang manusia yang ego, angkuh dan bongkak..

Kau tak perfect,
Tapi kenapa kau mengharapkan aku jadi perfect

Dan siapakah engkau untuk menzalimi aku ?
Siapakah engkau untuk menentukan hidup aku...
Dan siapakah engkau untuk menghukum dan mengadili aku..

Kau gagal dalam menjalankan tanggungjawab kau...
Sebagai seorang pemimpin dan ketua
Dan kau gagal memikul tanggungjawab yang sepatutnya kau pikul...

Kau bukan lah siapa - siapa sebenarnya..
Hanya seorang manusia yang lemah disisiNya
Dan begitu juga aku...

Aku akan keluar dari belenggu ini,
Kerana aku yakin Tuhan Maha Mengetahui segala - galanya...
Dan Tuhan akan tunjukkan jalan itu untukku...

0 comments: