August 19, 2011

My Train Journey - Day 15

Again....I'm late! And the train is already there....So I quickly rushed in. As I reached the last step, I can cleary see that the cabin is almost full....

 Ingat hari Jumaat kerete jer yang jamm ker??....Naik train pun padat. So far rasernyer hari nie lah yang paling padat compared to other day....Maybe sebab Friday kot...


So masuk jer laaa kat pintu yang paling dekat. Ingatkan boleh ler berjalan kebelakang...Tapi nampak gaya, macam agak susah jer nak lalu....

Luckily, ader tempat berdiri yang agak lapang. Quickly, I find my spot..... And demmit...hari nie tertinggal buku laaa plak....so terpaksa laaa melangut. Tapi tak selesa jugak rasernya nak baca buku dgn keadaan sempit2 cam tuh..

A few minutes before the train move, a group of teenagers ( dalam 4 guys and 2 orang awek ) rush dalam cabin yang dah agak padat. Masing2 bawak beg plastik SOGO...baru lepas shopping raya agaknya dan menyempit kat depan and blakang aku....

Lepas tuh borak kuat2 plak....Isshhhhhh, hangin jer aku raser....nak jer aku ketuk kepala sorang2 suh ckp pelan2 bleh tak...Dah laaa sempit....jgn nak buat org lagi x selesa bleh tak...?

Seriously....aku agak pantang dalam keadaan sempit dan padat org nak berborak kuat2. If naik lif ngan kawan2...and ader stranger...aku prefer untuk mendiam kan diri ajer....dari nak sambung borak. Sebab aku pun raser x selesa...ini kan plak org lain kan yang nak dgr ko borak kuat2....Mmg kompem annoying lah!

So since aku x bawak buku...and aku melangut jer....So aku pun mencuba2 menggunakan khidmat menghantar signal kepada bebudak tuh supaya borak perlahan2... Aku pun pejam mata, mengadap diaorg....dan aku FOCUS kan otak aku....hantar signal kat dioarg...

Aku FOCUS untuk beberapa ketika............Lama2 aku sedar suara diaorg makin lama makin perlahan. Diaorg still lagi berborak...tp perlahan lah...

Wahhh, aper yang berlaku sebenarnya..... ??? Btol kah diaorg receive singal signal aku thru brain wave. Ataupun otak aku yang manipulate jer...just nak dgr benda perlahan....

Hummmm, tak kisah lah...janji takder tragedi kena ketuk kepala dalam train...! ahahahahahhahahahaaa :P


0 comments: